cookieOptions = {...};

Τετάρτη 14 Μαΐου 2014

Τα Σχόλια Του Τρίτου για Καληνύχτα





Σηκώθηκα απ΄ το πιάνο και πλησιάζω τον καθρέφτη. Ήμουνα ξαναμμένος. Είδα το είδωλό μου να κρατά φτερά του παγωνιού και δροσερούς καρπούς του Θέρους. Κι είπα από μέσα μου: Είμαι ο Λαχειοπώλης τ΄ Ουρανού. Μοιράζω αριθμούς σε ξωτικά κι αγγέλους. Ο πρώτος αριθμός σημαίνει συνουσία. Βάση ρευστή για δημιουργία. Κι αποφασίζω ευθύς την πιο μεγάλη μου πράξη. Σκόρπισα τα λαχεία μου στους γαλαξίες και στο άπειρο. Έτσι δεν θα ΄ναι δυνατό κανείς να ξαναδημιουργήσει, να πράξει το καλό - που λεν - ή το κακό. Σπατάλη η απόφασή μου, μα ο κόσμος πάει για να χαθεί.

Το λέω για να τ΄ ακούν οι νέοι, και να σκορπίσουν τα λαχεία τους κι αυτοί, όπου μπορέσουν κι όπου βρουν. Να μην τ΄ αφήσουν κέρδος στους πολλούς. Έτσι τουλάχιστον, θα κατακτήσουμε τη δυνατότητα να μας φοβούνται. Ποιους; Εμάς, τους ποιητές. Μια και δεν είναι δυνατό να μας εντάξουν στα συρτάρια τους, σ΄ ό,τι μπορούν να ελέγξουνε και να προβλέψουν οι ανερχόμενοι πολλοί
.
Τους φοβερίζει η άρνησή μας να δεχτούμε φάκελο, κατάταξη, τάξη κι αριθμό. Τους φοβερίζει η άρνησή μας να ενταχθούμε στις ομάδες αυτών που όταν κοιμούνται, τα χέρια τους είναι από μέσα ή απ΄ έξω από το πάπλωμα
.

Γιατί τα χέρια τα δικά μας την ώρα του ύπνου, ζωγραφίζουν ελεύθερα τους ανέμους, με χρώματα και με σχηματισμούς πτηνών, και μας τοποθετούν παντοτινά μες στους αιώνες, με την αθάνατη κι ερωτική μορφή του Λαχειοπώλη τ΄ Ουρανού
.

Μ. Χατζιδάκις, Τα σχόλια του Τρίτου-
απόσπασμα


8 σχόλια:

  1. Πάντα επίκαιρος ο Μάνος Χατζιδάκις!
    Μας λείπει πολύ!
    Καληνύχτα Νικόλα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καληνύχτα Νικόλα φίλε με παρακαταθήκη την πανέμορφη ρήση του μεγάλου Μάνου.....! που θα μας συνοδεύει πάντα στις μεγάλες του στιγμές στο ΤΡΙΤΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημέρα Γιάννο μου να εισαι καλά και καλή δύναμη να εχεις όλη μέρα

      Διαγραφή
  3. El juego del amor siempre presente. Me ha gustado tu relato.
    Un abrazo desde España

    ΑπάντησηΔιαγραφή